Monday 15 September 2014

Formulasi Makanan Sunnah Qaseh Gold

Teks : Nur Shazna & Pengedar Qaseh Gold (Kawasan Raub, Bentong, Lipis, Dan Seluruh Malaysia) & Pengurus Online Akademi Bekerja Di Rumah

 Foto : Google Image


Makanan Sunnah Ramuan Dalam QASEH GOLD.

Madu

Dalam surah An Nahlu ayat 69 Allah telah memberi penegasan tentang kehebatan madu sebagai penawar kepada pelbagai penyakit. Tidak dapat disangkal lagi, madu kaya dengan vitamin & mineral untuk menyokong sistem tubuh yang sihat. Terkenal sebagai agen mencerdaskan minda & meningkatkan tenaga! Madu bercirikan anti bakteria, anti oksidan & anti virus untuk menguatkan sistem imun tubuh.


Kurma

Buah 1001 fungsi yang dikisahkan dalam surah Maryam! Kaya dengan gula semulajadi untuk membekalkan tenaga fizikal & minda. Kajian menunjukkan kurma mengandungi konsentrasi anti oksidan polyphenol yang tertinggi di antara buah-buahan kering. Amalan memakan kurma turut boleh membantu menstabilkan emosi. Kurma juga kaya dengan serat untuk membantu menstabilkan emosi. Kurma juga kaya dengan serat untuk membantu pelawasan.



Tiin 

Disebut secara khusus dalam Surah At-tin, dan pastinya mempunyai nilai kesihatan yang banyak! Merupakan sumber mineral, vitamin & anti oksidan yang membantu meningkatkan keupayaan tubuh serta menguatkan sistem ketahanan tubuh bagi melawan jangkitan. Juga dikatakan berupaya melegakan keletihan & merangsang kuasa otak.



Habbatuus sauda'

Dalam satu hadis yang cukup memberi harapan, Nabi Muhammad SAW menyifatkan habbatuus sauda' sebagai menjadi salah satu penawar kepada pelbagai penyakit melainkan mati. Kajian mendapati herba ini berupaya meningkatkan sistem imun tubuh & membekalkan tenaga kerana cirinya yang anti bakteria, anti virus, anti histamin, anti fungus & anti oksidan. Membantu melegakan pelbagai penyakit seperti asma, bronkitis, eczema, alahan & batuk.



Zaitun

Merupakan salah satu makanan warisan Rasulullah SAW yang cukup unik! Minyak zaitun yang kaya dengan vitamin E & polyphenols, sejenis anti oksidan yang berupaya melindungi sel tubuh daripada kerosakan. Mengamalkan minyak zaitun dalam diet seharian boleh membantu memberi perlindungan awal kepada tubuh daripada risiko penyakit berbahaya seperti masala jantung.



Delima

Antara buah yang disebut dalam Al Quran. Pepatah melayu ada memberi kiasan "merah bak delima merekah"! Cantik isinya, delima juga kaya dengan vitamin & mineral serta anti oksidan yang dapat mengekalkan perjalanan darah yang lancar keseluruh tubuh srta membantu membaikpulih sel tubuh yang rosak akibat radikal bebas.




Air Zam zam

Air yang penuh keberkatan & berupaya melegakan pelbagai penyakit. Mengandungi mineral yang lengkap & seimbang yang dapat membantu meningkatkan sistem imun tubuh.



Berminat hubungi :

Puan Nur Shazna
Whatsapp : 017 6424798


No comments:


TERIMA KASIH