Wednesday 12 March 2014

IKHLAS BERSAMA ANAK-ANAK

Teks : Nur Shazna & Pengedar Qaseh Gold (Kawasan Raub, Bentong, Lipis, Dan Seluruh Malaysia) & Pengurus Online Akademi Bekerja Di Rumah
Foto : Koleksi Qaseh Bonda Dwanna

Bismillah.

Betul kalau kita ikhlas didik anak-anak isyaAllah balasan baik-baik. Saya sentiasa peka dengan kesihatan anak-anak lebih-lebih lagi saya ibu tunggal dan lebih lagi saya sepenuh masa mencari rezeki dengan berniaga dan niat memang mahu menjaga dan mendidik mereka sepenuh masa. Saya tidak mahu anak-anak kekurangan kasih sayang walaupun arwah ayahanda mereka telah tiada. Amat memerlukan tenaga dan emosi yang kental menghadapi anak-anak syurga saya.

Pernah sekali saya berasa badan tidak sihat dan baring sekejap di sofa. Saya diam dan anak-anak pelik. Si kakak bertanya Ibu sakit ke? Saya menjawab sakit kepala sikit. Si adik pula, ibu-ibu makan QASEH dan Si kakak terus meluru kedapur mengambil air dan QASEH ADINDA di dapur. Alhamdulillah, itu rutin harian saya sentiasa mengingatkan jaga kesihatan dan amal QASEH. Rupa-rupanya menjadi ikutan anak-anak ini tanpa kita sedari mereka mengikuti segala tindak tanduk kita.

Si kakak yang memahami sedikit sebab pemergian arwah kerana demam. Selepas arwah pergi si kakak yang agak pendiam sentiasa risau kalau ibunya tidak sihat.

Ibu doakan baik-baik untuk anak-anak QASEH ibu.

No comments:


TERIMA KASIH